Чи ти відчуваєш, що в добі не вистачає годин? Коли востаннє ти присвячувала(-в) цілий день собі? (І - ні, лікарняний не рахується! 🙈) Якщо здається, що тобі бракує часу щоб завершити роботу - це перший показник, що варто проаналізувати свої звички, навантаження та змінити підхід до організації щоденних завдань.

Впевнені, що в повсякденному житті ти зустрічала(-в) успішних людей, резельєнтних до стресу, які все встигають. Правда в тому, що вони такими не народилися, але кожному під силу навчитися, як можна планувати свій час.

Цей скіл важливий для кожного: чи ти студент(-ка), молодий спеціаліст(-ка), який(-а) починає кар’єру, чи працівник з великим досвідом. Тайм менеджмент - це те, як ти обираєш використовувати особистий час. Якщо ти хочеш налагодити режим, мати більше часу на хобі та втримувати work-life balance - користуйся порадами, як можна планувати свій час та обирай той підхід, який спрацює для тебе.

Ефективний тайм менеджмент

Поради для ефективного тайм менеджменту

Методи управління часом важливі, бо допомагають спростити робочий день, витрачати час ефективніше і робити більше роботи за менший проміжок часу. Усі стратегії мають безліч переваг:

  • зниження тривоги
  • підвищення продуктивності
  • здатність дотримуватись дедлайнів
  • контроль особистих та робочих справ
  • “бонусні” годинки для відпочинку та self-care рутини

Створення і налагодження процесу, який працює саме для тебе - це ключ до успіху та реалізації цілей.

1. Техніка Pomodoro використовує таймер, щоб розбити роботу на 25-хвилинні проміжки часу, з відпочинком в 5-10 хвилин.

Як це працює:

- Вибери завдання, яке потрібно виконати та встанови таймер на 25 хвилин.

- Зосередься на ньому і не відволікайся.

- Коли задзвонить таймер, постав галочку на аркуші блокнота або планера.

- Зроби коротку перерву: випий чашку кави, займися чимось не пов’язаним з роботою, щоб дати своєму мозку відпочити.

Користувачі часто вмикають YouTube-канали #studywithme - це ефективний тайм менеджмент, який дає відчуття підтримки.

Для кого підійде техніка Pomodoro:

  • Тим, хто відчуває вигоряння на роботі/навчанні
  • Хто має труднощі з зосередженням

2. Принцип Парето або “Правило 80/20”

Це ідея, що 20% дій відповідають за 80% результатів. Його мета - визначити пріоритети, які є найбільш ефективними для вирішення задач.

Як це працює:

- Перелічи труднощі, з якими ти стикаєшся: не встигаєш з дедлайнами або погіршилися оцінки/ефективність роботи.

- Визнач першопричину проблем та оціни їх від 1 до 5-ти. До прикладу, відволікання на соц.мережі або перевтома.

- Згрупуй їх за причиною: група з найвищим балом потребує уваги в першу чергу.

Чи спрацює принцип Парето для тебе:

Так, якщо ти мислиш аналітично і тебе не втомлюють цифри

3. Матриця Ейзенхауера або “терміново-важливо”.

Як це працює:

- Організуй свій список завдань у чотирьох окремих квадрантах та відсортуй за важливими чи неважливими та терміновими чи нетерміновими. Ми підготували шпаргалку для тебе на малюнку нижче 🤞🏻

Термінові – це ті, які потрібно виконати негайно. Важливі завдання допомагають досягти довгострокові цілі. В ідеалі варто працювати лише над завданнями у верхніх двох квадрантах, а інші слід делегувати або відмовлятися від них.

Хто матиме користь від Матриці Ейзенхауера:

  • Критичні мислителі
  • Люди, які суміщають роботу і навчання

як можна планувати свій час

4. Закон Паркінсона

Загалом, це не метод управління часом, а закон, що можна застосувати як техніку ефективного тайм менеджменту. Він доволі екстремальний, хоча на 100% допомагає виконати роботу за коротший період.

Як це працює:

- Спробуй попрацювати без зарядного пристрою для ноутбука. Це змусить тебе завершити проєкт до того, як він розрядиться.

- Обмеж час на виконання задачі: лише 30 хвилин вранці або ввечері.

Для кого це працює:

  • Люди, які добре працюють під тиском
  • Прокрастинатори

5. Метод виконання завдань (Getting Things Done) автора однойменної книги.

Створений автором Девідом Алленом, цей процес допомагає вам виконувати завдання, записуючи завдання на папері, а потім розбиваючи їх на практичні робочі елементи.

Як це працює:

- Перенеси усі задачі з голови на папір

- Пріоритезуй їх і створи to-do list

- Викреслюй завдання по мірі виконання

GTD підійде тобі, якщо:

  • Ти почуваєшся перевантаженою(-им) у повсякденному житті
  • Тобі важко зосередитися на чомусь одному

6. Техніка «З’їж цю жабу».

Почни свій день з найскладнішого завдання - таким чином ти не відчуватимеш його тягар і не відкладатимеш до останнього моменту.

Як це працює:

- Чітко визнач задачу, запиши її та встанови крайній термін виконання.

Техніка тайм менеджменту «З’їж цю жабу» буде корисна для тебе якщо:

  • Ти мислиш абстрактно
  • Відкладаєш справу до “палаючого” дедлайну

7. Метод блокування часу чудово суміщати з bullet journal якщо ти любиш креатив та персоналізувати записник.

Як це працює:

- Розділи аркуш паперу на дві колонки: ліворуч запиши кожну годину дня та створи часові блоки.

- Оціни час на виконання кожного з завдань і розмісти їх у графіку. Пам’ятай про вільні слоти на випадок зміни планів.

Метод блокування часу підійде для тебе, якщо ти:

  • Працюєш і навчаєшся
  • Сприймаєш інформацію візуально